2011.06.13. Hétfő

Végre kikapcsolódás.

Az elmúlt időszakban eléggé ránk járt a rúd anyagilag. Igaz műszaki értelemben is, a kék vizipók ugyanis a mai napig nem járóképes, sőt, jelen állás szerint nincs motorja sem - ismét. :(

E hó 11 -ik napjától immáron papír szerint is csak egy használható autónk maradt, a kékről ugyanis lejárt a műszaki (ez az "élvezetek" halmozása? :) ). Így hát aztán a hosszú ideje esedékes első (autózós) pihenés lebonyolítása a fehér vizipókra lett bízva. Kirándulást terveztem be, amire meghívtam az öcsémet is családostul, meglepetésemre jöttek is. Elindult hát a két Fiat gép (vizipók és Punto II) Badacsonyba. :)

Több munkatársam javasolta, parkolás gyanánt használjuk a kikötő melletti MOL kút parkolóját - elég ott a hely. Az elég hely / parkoló stimmelt, csak az a fránya / MOL nem. Volt vagy 6-7db hely, mind foglalt. Ellenben az a sok hely egy aranyos drágaszág fizetős féle volt, messziről nézve azt lehet hinni, a MOL kúthoz tartozik.
Mivel hegyi túra volt a cél, elindultunk felfelé, hátha találunk fentebb "megoldást". Útközben láttam a gyerekkoromban berögzült helyi taxikat - aki járt már szezonban itt, az tudja hogy ezek a hegyre felfutó Uaz -ok. :)
A megoldás végül egy parkoló lett a Szegedi Róza / Kisfaludy utca sarkánál. A kiírás szerint fizetős volt ez is, de érdekes módon jóval olcsóbb mint a lentiek. A bónusz végül az volt, hogy senkinél nem lehetett a díjat befizetni, úgy néz ki a pénzt beszedő emberek magára hagyták a helyet. Ami azt illeti el is kezdett burjánzani a gaz a parkolóban elég rendesen, látszott rajta hogy jó ideje nem gondozza senki.

A parkolóból már gyalog mentünk fel. A Kisfaludy ház tövében feltankoltunk forrásvízzel, aztán go to hegy. A Rózsakőnél valakik komolyan vették a pünkösdi ajánlást, mert tele volt szórva a környéke rózsaszirmokkal. Az idevágó passzust (Badacsony, Rózsakő) keresse ki önszorgalomból az, akik kíváncsi a történetre. :)
 Őszintén szólva tartottam az öcsém 5 éves kislányától, Nikitől. Azt gondoltam lesz ribillió a kis mozgás miatt, legnagyobb meglepetésemre viszont nagyon élvezte a hegyi túrát, elég sokszor miatta siettem, nehogy már az apja "megelőzze". :D Nem érdekelte mekkora lépcsők vannak, akkor sem, ha a lépcsőfok kb a derekáig ért. :)
 Hála az égnek a hegy tetején sikerült kerülő nélkül mennünk. Először megtaláltuk a Fonyód felőli kilátót, majd tőle észak-nyugatra megtaláltuk a kőkeresztet is, amit célként jelöltünk meg előzőleg. A nap aranyköpése amúgy az volt, hogy ha már egyszer nálam volt az E61i telóm GPS modulja, egy elágazásnál nézzem már meg, merre kell menni. NDrive és a gyalogösvény a hegy tetején, halálos kombó... :)

Lefelé könnyebb menni mint felfelé. Ez Niki mai napi felfedezése, bár ez utóbb igaznak bizonyult. :) Lefelé tényleg összehasonlíthatatlanul könnyebb volt, bár a csapat nő tagjai nem egyszer fogtak padlót/követ. Aztán végül sikeresen leértünk, bár a lány vicces módon 100m -el az autók előtt elhatározta, ő az apja nyakában utazva akar tovább menni. Akkor és abban a szituban ez jobban ütött, mint bármilyen pia. :)

Hegyi túra után átnyargaltunk Nemesvitára. Erről a menetről nem tudtunk előre, nem is értettem öcsém miért megy "rossz" irányba Balatonedericsnál. Hát ha a lány lómániás, be lett fizetve némi lovaglásra. :D A hely szép amúgy, van szállás, a körülmények kulturáltak. Nem lenne rossz akár tali helyszínnek sem.
 Volt még némi átvonulás Balatonfenyvesre is, mert az öccs és lánya fürödni akartak. Mi még körülnéztünk, aztán go haza.

Kisautó végig tette a dolgát. Lassan ideje lenne gyújtást ellenőrizni, mert bár nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik 2007 -ben, a nyári talin állítottam utoljára (most néztem és tényleg: blog szerint is :) ). No meg vezérműláncot is jó lenne cserélni, mostanában elkezdett csörögni (kb 35-40eKm lehet benne, ha az előző tulaj nem cserélte eladás előtt - és miért cserélte volna...). Megtett táv kb 200Km, átlag fogyi 5l körül. Jó volt kikapcsolódni végre...
1db szigligeti vár. Vagyis ami maradt belőle :) Badacsony, nappal és vakuzva. Nem én voltam... :) Retró fíling: Skála kópés szatyor & Club126 reklám :) Nehezen indult a felfelé menet - kergetőzésről nem volt szó :) The map Innentől senki nem megy autóval :)

Kommentek

Szólj hozzá!

Jelentkezz be az oldal tetején, vagy szólj hozzá facebook-fiókod használatával!